Selasa, 26 Agustus 2014

ärför är den mynd

Det finns tre ord som ofta stör mig. "Jag kommer ihåg när ... .." När mina kamrater och vänner använder dem, jag känner mig alltid som att berätta för dem att växla om och tänka på i dag och i morgon, inte igår. De uppfyller sällan. Nu, efter att ha blivit inbjuden att skriva om hur reklambyrån verksamheten har förändrats sedan jag var i det på en dag till dag, jag antar att jag måste "komma ihåg när."

Om du kommer ihåg när Kanal 10 gjorde en levande, (LIVE!) Dagligen, (DAILY!) Network (NÄTVERK!) Show, du är förmodligen lika gammal som jag är.

Om du kommer ihåg när reklambyråer förlitade sig typ Butiker för snabb, effektiv service, är du förmodligen i dina fyrtioårsåldern.

Om du kommer ihåg när ordbehandlings människor kallades maskinskrivare och när de använde något som heter karbonpapper, är du förmodligen i dina femtiotalet. (Biverkningar från skrivmaskiner och karbonpapper var rörigt raderingar och blåfärgade fingrar.)

Och om du tror att FedEx, kabel-TV, B101, Alla nyheter hela tiden, Videokonferens,
och satelliter har alltid funnits där, jag är avundsjuk för att inte vara din ålder.

I annonsen verksamheten, är det enda som är säkert att det är säkert i dag inte kommer att vara säker i morgon.

Vilket leder mig till agenturverksamhet och en del betydande förändringar som skett i min karriär-livstid.

Av följande skäl: klient / agenturförbindelser bytt fokus från print till sända under många år, de förändringar som nu rör sig blixtsnabbt. När exempelvis UHF TV kom, var det en stor nyhet eftersom tittarna på denna marknad kunde se sex stationer i stället för tre. Nu, som kan hålla reda på alla video finns med kabel och internet för filmer och om och om. Hur ska myndigheter behöva justera? Vem vet? Vi vet att de media utmaningar som möter de organ som redan orsakar flera betydande förändringar.

  Först vissa inte kämpar mediakrig. Många jordbruk ut sina mediekrav. Det betyder att de faktiskt litar annan organisation att samarbeta direkt med sina kunder. Det är något som var otänkbart för bara några år sedan.

För det andra, många av de större byråerna nu har mycket robusta Media Divisioner och dessa divisioner arbetar med marknadsföring, sponsring och även vissa kreativa uppgifter.
Många av dem känner sig faktiskt som full service organ om man studerar dem noga.

Tredje, myndigheter ska vidta åtgärder för att bli mer medvetna om ansvarighet eftersom det gäller sina kunders utgifter. Välkommen, Internet Marketing. För bara några år sedan, många marknadsföring folks började fundera one-to-one marknadsföring. I dag det blir en absolut nödvändighet för myndigheter att förstå Search Engine Marketing, Optimering
och övriga villkor som var praktiskt taget okända bara fem år sedan.

De byråer som åberopas kreativa radio idéer inte längre har en ganska enkel pall att hantera. AM-radio var dominant och förändringen på FM dominans tog många år. Nu har vi två viktiga faktorer som redan påverkar hur radion används av konsumenten: satellit och lite fenomen som kallas iPod. Kostnad per tusen är fortfarande viktigt, men visst, mätbara resultat är viktigare. Denna faktor driver dagens byråer i tankeprocesser som kräver större strategisk förmåga samt en djupgående förståelse för hur man smälter kommunikation för bild / varumärke med kundernas efterfrågan för att se försäljningssiffror klättra som direkta sätt att mäta ROI. Den som lyckas hitta det bästa sättet att vända iPod-användare till en demografisk grupp som är tillgängligt som "media" kommer att skörda stora belöningar.

Tänk på hur Internet-annonsering har förändrats och förändras marknadsföringsstrategi. Att nya medier ökade med 21% under 2004 Det beräknas ta sju miljard dollar bort från traditionella annonsbudgetar under 2005 Snart blir det "traditionella". Kanske det redan är. Organen måste ta en ledande roll i att hitta optimala sätt att tillämpa dessa medel.

Det finns andra viktiga ämnen och villkor i dag som inte skulle ha funnits till organ som tidigare men är grundläggande faktorer i dag och sannolikt kommer att bli ännu viktigare: Bredband, Customer Relationship Management, Video on Demand, betalas integration, Latino Media, Samverkan extranät , Streaming, High-Definition och även IMAX teatrar.
                                                                  
Fler och fler annonsörer i alla storlekar försöker spara pengar genom att ta rutinmässiga uppgifter från myndigheter och göra dem inne. Många byrå chefer tror att deras verkliga värde för kunderna är deras verksamhet kunskap och deras strategiska förmåga tillsammans med deras kreativa utförandet. Dessa trender inom tänker driva förändring och utmaning för myndigheter. Inte bara är det färre anställda per miljon dollar i fakturering, men det finns ett stort gap mellan välbetalda och inte-så-väl-betalda myndighetsanställda.

Tro det eller ej, det fanns en tid , i genomsnitt fanns det tio anställda per miljon dollar i fakturering. Idag är det en och en halv anställda per miljon. Vem vet var det är på väg? En av landets snabbast växande byråer, Kalan Thaler Group redovisar $ 600.000.000 i fakturering med bara 140 anställda. Ja, de måste arbeta mycket hårt, men de måste också vara smart, kreativ och, som de säger, "cutting edge".

Varför löneklyftan som nämns ovan? Eftersom strategiskt stöd är svårt för kunderna att hitta och kommer i dyra paket. Därför är den myndighet som pupuk merk hantu hormon herbal hayati zpt asli hewan ikan gaharu durian coklat termurah troligen har störst chans att behålla sin klient byrån vars kund litar de rekommendationer som kommer från byrån. Översatt, innebär att Smarts, strategiskt tänkande och mod ovanpå de vanliga höga förväntningar om effektiva, underbara kreativa lösningar. Översatt vidare, innebär att dyra hjärnor på myndigheten, en lön klyftan mellan dessa hjärnor och de andra folks samt relativt låga löner nedanför de bästa tänkare. På ett sätt är VD för en reklambyrå nu till uppgift att förvalta löner på samma sätt Major League lag gör det. De ställer stora dollar där de stora fördelarna är, i bästa medarbetare.

Sammanfattningsvis är det enda sättet att se förändringar i annonsen verksamheten ganska mycket samma som förändringar i andra företag. Lee Iacocco, Chrysler berömmelse, sade en gång, "Ändra eller dö!" Det är sant för vår älskade annonsverksamhet . Det har alltid varit. Det är nu. Och det kommer alltid att vara. Räkna ut hur man ska vara steget före är utmaningen för dagens byrå VD. Jag antar att jag är glad att jag inte längre behöver leva upp till den titeln och dessa förväntningar. Istället, jag gör mitt bästa för att förse myndigheter med olika sätt att få tillsammans med färre anställda och,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar