Selasa, 26 Agustus 2014

att se logotyp

1. PPC - (. AdWords, Overture etc) Sökmotor </ b> På sökmotorer som du betalar för varje klick en användare gör på din annons. Jag ska ge er ett litet exempel för att visa dig fördel eller nackdel för pay-per-klick och reklamprodukter. Ett klick kan kosta dig upp till $ 100 i värsta fall. Den genomsnittliga kostnaden per klick är i huvudsak 1-2 dollar. När du har en månadsbudget på $ 1000 får du upp till 1000 unika besökare. Investera $ 1000 i PR-produkter och du får till exempel 2000 pennor med din logotyp eller internetadress präglade på den. Skicka dessa pennor till dina möjliga kunder eller ge bort på mässor. Nu när dessa människor använder pennan de kommer att se logotypen för ditt företag. När dessa människor en dag behöver produkter som du har i din online-butik de kommer att få påmind om ditt företag. Om de besöker din webbplats nu detta kan ses som en "virtuell klick". Det kan vara upp till 2000 "virtuella klick" och besökare till din webbplats. 2. Banner reklam (pay per visning) </ b> Du kan jämföra reklamprodukter med bannerannonsering. Din logotyp, internetadress eller produkt kommer att placeras på ett område med en typisk storlek på utrymme. Fördelarna med PR-produkter är de bättre "click-through". Användaren kommer att se logotypen för ditt företag varje gång de använder dessa produkter. Detta är som en banner intryck på webbplatser. Normalt en användare kommer att se din banner en gång när de besöker en webbplats. På PR-produkter kommer de att se det varje gång de använder den. Varför ska jag använda PR-produkter? </ b> 1 Användaren kommer att se din logotyp så länge de använder det 2 Hög "virtuell klickfrekvens" och ROI (Return On Investment) när du ger den till rätt användargrupper (Utställningar) 3. Folk gillar att ta emot dem. Varför får jag inte använda PR-produkter? </ b> 1 Konverteringskursen kan vara nära noll om du ger produkterna till fel grupp

Tidak ada komentar:

Posting Komentar